Робота з  текстом сприяє успішному особистісному розвиткові учнів, формуванню в них українськомовної комунікативної компетентності як передумови успіху в практичному оволодінні українською мовою, здатністю використовувати її для міжособистісного спілкування в реальних життєвих обставинах.

Обґрунтовано актуальність текстоцентричного підходу в навчанні мови, запропоновано  алгоритм роботи з текстом з урахуванням завдань шкільної мовної освіти та особливостей сучасного навчально-виховного процесу.

Зміст модуля передбачає підвищення рівня методичної підготовки вчителя щодо формування текстологічних і текстотворчих умінь учнів. Подано алгоритм повного аналізу тексту, окреслено інноваційні форми опрацювання тексту на уроці  мови. Зазначено особливості роботи з креолізованим текстом, що активізує сучасні підходи до організації текстотворчої діяльності учнів. Сформульовано визначення медійного і риторичного текстів, медійної та  риторичної компетентності.