Поняття «критичне мислення» є популярним трендом сучасної освітянської риторики. Майже кожен освітянин, дипломований фахівець або студент щось чув, розвивав або «тренував» з галузі навичок КМ (критичне мислення), й тому саме поняття “критичне мислення” сприймає не критично. Тому ми пропонуємо критично підійти до розуміння поняття критичного мислення та розібратися, чому воно стає таким необхідним в сучасному житті.
![](https://e-learning.ippo.kubg.edu.ua/pluginfile.php/47243/course/overviewfiles/%D0%9A%D0%9C.jpg)
- Викладач курсу: Олена Леонідівна Мерзлякова
У модулі послідовно викладені основні практичні питання розвитку різних видів мислення учнів 5-11 класів. У цьому модулі представлені методики розвитку різних видів мислення; індивідуальної креативності; інтелектуально-творчого потенціалу підлітків. Модуль адресовано вчителям різних спеціальностей.
![](https://e-learning.ippo.kubg.edu.ua/pluginfile.php/66056/course/overviewfiles/thinking_i.jpg)
- Викладач курсу: Марина Олександрівна Шопіна
Ознайомлення із Програмою "Філософія для дітей", мета якої - виховати в учнях "мислення вищого порядку", яке має бути критичним, креативним і піклувальним. Надання зразків використання описаних у Програмі технологій у навчальному процесі з української мови, зокрема, технологію розвитку мислення в процесі опрацювання тексту. Розгляд методики створення на уроках навчальних ситуацій, які сприяють розвиткові критичного мислення. Системи вправ з розвитку креативного мислення на уроках лексикології, фразеології, граматики та розвитку мовлення.
![](https://e-learning.ippo.kubg.edu.ua/pluginfile.php/1210/course/overviewfiles/images%20%281%29.jpg)
- Викладач курсу: Олександра Павлівна Глазова
Курс присвячений ключовому інструментові критичного мислення - вмінню ставити запитання. Види питань, моделювання ситуацій через питання, модерування нестандартних питань є змістовним навантаженням блоку. Сократівський діалог та Сократівське опитування як найвідоміша форма реалізації майстерності ставити питання.
![](https://e-learning.ippo.kubg.edu.ua/pluginfile.php/20927/course/overviewfiles/%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.gif)
- Викладач курсу: Олена Леонідівна Мерзлякова
Кожна людина інтерпретує ситуацію у власний спосіб. Важливо розрізняти факти та їх інтерпретацію. Курс присвячений розгляду поняття "інтерпретація" як складової КМ. Безпосередньо словосполучення "критичне мислення" також має різноманітні інтерпретації, що розглянуті у матеріалах Блоку, Показано зв'язок інтепретації як способу моделювання ситуації з подальшим її розвитком. Запропоновані конкретні схеми побудови моделі ситуації.
![](https://e-learning.ippo.kubg.edu.ua/pluginfile.php/20944/course/overviewfiles/%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F.png)
- Викладач курсу: Олена Леонідівна Мерзлякова
Курс присвячений розгляду аналітичної діяльності в контексті критичного мислення. Запропоновані окремі інструменти аналізу складних ситуацій та пошуку можливостей вирішення.
![](https://e-learning.ippo.kubg.edu.ua/pluginfile.php/20966/course/overviewfiles/analiz.png)
- Викладач курсу: Олена Леонідівна Мерзлякова