Діти з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі дошкільного закладу: інструментарій для асистента вихователя
Пропонується ознайомитись з основними поняттями інклюзивної освіти; принципами та підходами в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами; роллю асистента вихователя в групі закладу дошкільної освіти; інструментарієм та моделями практичної корекційної діяльності. Розкрито важливість: взаємодії асистента та вихователя під час освітнього процесу; створення позитивної атмосфери в дитячому колективі; залучення до освітнього процесу батьків як рівноправних партнерів; створення індивідуальної програми розвитку дитини; реалізації командного підходу в освітньому процесі дітей.
Розглянуто засоби арт-терапевтичної педагогіки, як ефективної форми корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Викладач курсу: Анастасія Кульбедюк
Робота вихователя в інклюзивній групі передбачає такі педагогічні впливи, методи і прийоми, що зорієнтовані на освітню потребу дитини. Це зумовлює знання нозографії та підбір тотожної моделі педагогічного супроводу й підтримки. Різноманітність психофізичного розвитку дітей обумовлена характеристикою вроджених чи набутих розладів. Інколи їхня подібність вимагає особливості уваги до дитини. Тривале спостереження за поведінкою дошкільника – основа успішної корекційної роботи.
Увага: даний модуль розрахований на 30 годин (1 кредит ЄКТС)
- Викладач курсу: Алла Миколаївна Гончаренко
Розкривається сутність інклюзивної освіти, говориться про основні функції, завдання, необхідні компетентності асистента, робиться наголос на необхідності налагодження співпраці з вчителем, батьками дітей з особливими потребами та способах підтримки позитивних взаємин в дитячому колективі.
- Викладач курсу: Наталія Михайлівна Дятленко
Завдання, що поставлено в модулі: сфокусувати увагу на міжнародних документах з прав дитини; зосередитися на національному законодавстві з прав і свобод дитини з особливими освітніми потребами в площині реалізації міжнародних документів; акцентувати увагу на обговоренні філософських основ інклюзії, зокрема на проблемі формування толерантності в суспільстві; поширювати інформацію про нову філософію освіти, створюючи для цього необхідні умови інклюзивного навчання: поважати, захищати, забезпечувати.
Наслідком професійного зростання та розвитку професійних здібностей педагога закладу дошкільної освіти стане удосконалення його фахової компетентності, яку набуває слухач під час опрацювання модуля та виконання практичного завдання.
- Викладач курсу: Людмила Іванівна Меленець
Організація та методичний супровідосвітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в умовах дистанційного та змішаного навчання; представлено інструкції та пам’ятки щодо адаптації та подачі навчального матеріалу. Описано важливі коректурні прийоми, які необхідно використовувати в процесі дистанційного навчання, виконання домашніх завдань з дітьми, які мають різні інтелектуальні можливості.
Представлено завдання та вправи, зазначено корисні онлайн-ресурси з визначеної теми.Розкрито методи і форми дистанційного та змішаного навчання, особливості психолого-педагогічного супроводу і соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
- Викладач курсу: Анастасія Кульбедюк
Що таке інклюзія? Як має бути організовано інклюзивне навчання в ГПД відповідно до чинного законодавства? Скільки має перебувати осіб з особливими освітніми потребами в ГПД одночасно? На ці та інші запитання Ви дістанете відповідь, якщо зареєструєтесь на дистанційний модуль «Інклюзивна ГПД: особливості організації та функціонування».
- Викладач курсу: Світлана Володимирівна Савченко
У модулі йдеться про особливості організації навчального закладу, що орієнтується на інклюзивні цінності; розповідається про необхідні складові реалізації такого підходу: інклюзивну культуру, інклюзивну політику, інклюзивну практику.
- Викладач курсу: Наталія Михайлівна Дятленко